Witamy w dziale "Informacje - Ratownictwo".

Zarejestrowani użytkownicy naszego serwisu mogą w tym dziale publikować swoje materiały dotyczące ratownictwa.

Serwis nie odpowiada za treść takich publikacji.  

 

Opublikuj swój artykuł.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

20141126rcb

Na mocy porozumienia, które podpisali Dyrektor   Rządowego Centrum Bezpieczeństwa Janusz Skulich oraz  Prezes Krajowego Sztabu Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej Jerzy Płókarz, Centrum  będzie na bieżąco przekazywać Sztabowi Ratownictwa SKSR ostrzeżenia o zagrożeniach, które mogą powodować istotne utrudnienia dla ludności.

Sztab Ratownictwa SKSR przekazuje te  ostrzeżenia za pomocą CB-radia.

Do Krajowego Sztabu Ratownictwa SSR wpłynęło pismo z podziękowaniami .

flaga Ukrainy

 Jesteśmy mile zaskoczeni tym, że nasze działania na rzecz wolności, pokoju i pomocy cierpiącym zostały aż tak docenione

- powiedział naszej redakcji Jerzy Płókarz prezes KSR SSR.

 

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy w  nadawaniu komunikatów o zagrożeniach, w ramach Systemu Alarmowania i Ostrzegania Ludności SKSR PL-CB Radio, działającego we współpracy z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa.  

Zarejestrowani operatorzy stacji CB są niezwłocznie powiadamiani o ukazaniu się nowego komunikatu.

Zgłoszenie należy przesłać do Krajowego Sztabu Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej.

Pobierz druk zgłoszenia format rtf,  format "doc",  format "pdf".

 Zobacz jak działa Przycisk Sieci Życia® 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

 

Czy system tzw. teleopieki dobrze rozwija się w Polsce?

Czy rzeczywiście jest tak, że tzw. teleopieka ratuje życie osobom starszym?

sr3

Negatywna opinia

Krajowego Sztabu Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej

W ramach pomocy osobom bezdomnym w tym najtrudniejszym dla nich czasie, jak co roku województwa przygotowały informację o formach pomocy, z jakiej mogą skorzystać. W urzędach wojewódzkich zostały uruchomione bezpłatne infolinie bądź podane numery telefonów, gdzie potrzebujący lub osoby im pomagające, będą mogły uzyskać informacje. Pamiętajmy jednak, że aby pomóc nie musimy koniecznie dzwonić pod dedykowane numery. Telefon na numer alarmowy 112 lub na policję 997 czy do straży miejskiej 986 również jest właściwy. Nie bójmy się dzwonić. Nasz telefon może uratować czyjeś życie.

Ratownicy i Operatorzy Łączności Ratunkowych SKSR  mają dostęp do Przycisku Sieci Życia® poprzez przycisk zaprogramowany w swoim telefonie komórkowym, bez konieczności opłacania składki członkowskiej w Krajowej Sieci Alarmowej SKSR.

Od 1 listopada 2015 r. w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego w Łodzi funkcjonuje całodobowa infolinia (tel. 987) udzielająca informacji na temat placówek z obszaru województwa łódzkiego, które świadczą pomoc osobom potrzebującym w zakresie miejsc noclegowych, wydawania odzieży i żywności. Na terenie województwa funkcjonują 62 placówki, w tym 42 udzielają noclegu (łącznie ok. 1400 miejsc), 43 wydają posiłki, 43 wydają odzież, obuwie itp.
Poniżej przedstawiamy plakat informacyjny „Pomoc dla bezdomnych, sezon 2015/2016”, który zawiera informacje na temat danych kontaktowych oraz form udzielanego wsparcia przez poszczególne ośrodki. Plakaty te w ilości 700 szt. są rozwieszane w miejscach widocznych dla osób zainteresowanych tego typu pomocą. http://www.lodzkie.eu/…/other/2015_11_10_sezon_2015-2016.pdf

W sytuacji, gdy nie wszyscy lekarze zawarli umowy na świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, informacje gdzie szukać pomocy lekarskiej po 1 stycznia 2015 roku, znajdują się na stronach internetowych wojewódzkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia. Oddziały te od 1 stycznia uruchomią również infolinie dla pacjentów.

Wojewódzkie oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia wraz z numerami infolinii:

W ramach prowadzonej przez nas Sieci Życia®, opracowaliśmy TECZKĘ ŻYCIA® i KARTĘ ŻYCIA®

Wychodząc z domu, warto mieć przy sobie opracowaną przez Krajowy Sztab Ratownictwa Społecznej Sieci Ratunkowej Kartę Życia®, zawierającą cenne, podstawowe informacje, które w sytuacji, gdy dana osoba nie będzie w stanie ich udzielić, mogą przyczynić się do znacznego usprawnienia akcji ratunkowej.

Szanowni Państwo

Dziś znów jedna z mieszkanek naszego miasta padła ofiarą źle zabezpieczonego ale koniecznego w tym miejscu przejścia dla pieszych. Gdy to piszę nie wiem nawet czy żyje. Tydzień temu było to samo.

Wzywanie pomocy pod numerem 112 w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego wydłuża czas nadejścia pomocy.

Zamiast wydawać blisko półtora miliarda złotych na stworzenie systemu opóźniającego niesienie pomocy potrzebującym, lepiej wprowadzić bezkosztowe rozwiązanie umożliwiające po zadzwonieniu na numer 112 wybór służby, której pomoc jest potrzebna, poprzez wybranie odpowiedniego numeru np. Policja – 7; Straż Pożarna – 8; Pogotowie Ratunkowe – 9. Tego typu rozwiązania są powszechnie stosowane w technice teleinformatycznej i nie pociągają za sobą żadnych kosztów.